Blog

Rotterdam 20/04/2018

Presentation

De laatste ochtend zijn we weer vroeg op. Inpakken, ontbijten, douchen en op tijd in het warehouse zijn voor de presentatie.
Precies om vijf minuten voor tien zijn we in het warehouse, maar er er zijn heel veel studenten( nog) niet aanwezig.
Pas om 10u30 is iedereen er en kunnen we beginnen met onze presentaties.

Veel goede ideeën zijn naar boven gekomen voor alle aspecten van het gebouw, de gevel, het dak, het interieur … Het gebouw wordt misschien onder handen genomen om  aantrekkelijker te zijn. Niet alleen voor de mensen die er werken maar ook voor bezoekers met interesse in groeimogelijkheden voor bedrijven in Rotterdam.

Apartment

Na de presentatie en napraten met iedereen moesten we afscheid nemen.
Het appartement netjes opgeruimd.
Na een interessante week zijn we weer met de trein, deze keer zonder obstakels, weer thuis.

Rotterdam 19/04/2018

De tweede werkdag. Een 3D model en een beeld gemaakt van hoe de gevel er zal uitzien, veel informatie over duurzame installaties opgezocht en een goed samengestelde presentatie is klaar.
Vanavond indienen.

Na zoveel hard werken, naar het appartement gegaan en eten gemaakt. We hebben nieuwe borden gekregen van de eigenaar na mijn opmerking over beschadigingen.
De eigenaar apprecieert en reageert op de gebreken die ik hem meld. Nadat Joke en Antigona  hun project filmpje afgemaakt hadden zijn we met de hele bende op pub tour gegaan.
Kort na middernacht zijn Antigona, Shari en ik naar ons appartement gegaan en toen Joke kwam rond 1u30 konden we slapen.

Om 3u worden we wakker gebeld door één van de jongens, dat hij zijn appartement niet binnen kan….

Rotterdam 18/04/2018

Vandaag hebben we de hele dag gewerkt aan de opdracht. Dankzij een goede verdeling  van de taken verliep dit vlot.
Na de hele dag hard werken afgesproken met de hele groep om iets te gaan drinken’ op kop van zuid’.
Met zonsondergang en omdat ons café/restaurant ging sluiten op ons gemakje terug naar het appartement gewandeld.

Rotterdam 17/04/2018

Pauluskerk

Met de metro naar het’ SUGU warehouse’ om  samen met de rest van ons groepje verder te werken aan de veranderingen van het gebouw. Tussendoor een kwam een gastspreekster een woordje uitleg gegeven en bij de verschillende groepen langslopen om te helpen met ideeën. Ons groepje is heel het gebouw door gelopen om de nuttige en de nutteloze lokalen aan te duiden. Kunnen er lokalen weg ? Of niet.

Kubus woningen

Na de middag  met de hele groep door de  Rotterdam gewandeld. Begonnen bij het station en verschillende gebouwen gezien terwijl we naar de markthal liepen. Na de markthal  gewandeld tot aan de kubuswoningen en zijn we niet verder mee geweest. Wel gepland om de volgende dag deze laatste stop met de tram omdat dit wel heel ver was van ons appartement. We hebben verschillende andere gebouwen bewonderd en  op de grootste markt van Europa rond gekeken die vandaag plaatsvond.

Om 16u afgesproken met Meneer Scherpereel om iets te gaan drinken en daarna hebben met ons groepje Italiaans gegeten niet ver van de markthal.

Rotterdam 16/04/2018

Vroeg opstaan om op tijd op school te zijn. Gedoucht ontbeten en vertrokken met z’n vieren, de andere groep reageerde niet op mijn bericht om samen te wandelen naar school. Het was 25 minuten wandelen en we waren mooi op tijd in het gebouw. Euh en nu? Er staat niemand in de lobby, dus even vragen aan de balie. We werden doorgestuurd naar een andere balie, die ons weer terug stuurde naar het beginpunt waar we de trap op moesten. Na nog een paar keer van het kastje naar de muur te lopen zagen we Mr. Scherpereel de lobby  binnen wandelen. Samen met hem het juiste lokaal gevonden.  waar mensen uit Denemarken, studenten en de vier andere Belgen van Howest zaten.

SUGU warehouse

Na uitleg over Rotterdam en wat we deze week moeten doen, moesten we groepen van vier à vijf maken met gemengde nationaliteiten om ons Engels  bij te schaven. De hele groep was naar het SUGU warehouse vertrokken terwijl ik even terug liep naar het appartement om de pillen van Antigona te halen die ze vergeten was. Ik was maar tien minuten later dan de anderen, ik heb met een snelle pas gewandeld :).
De rondleiding was nog niet lang bezig, dus even goed opgelet wat precies verwacht werd.

Samen  in  de groep bekeken wat iedereen zijn sterktes en zwaktes zijn en taken verdeeld. Shari en ik hebben geleerd dat Denen tot op het kleinste puntje alles juist willen hebben. Wat ons niet simpel leek in een midweek. Vlugger dan gedacht was het weer tijd om te vertrekken naar het appartement.

Met z’n vieren gaan winkelen om daarna lekker te koken, want we hadden Meneer Scherpereel uitgenodigd om te komen eten. Een goede babbel bij de maaltijd en dan met z’n allen naar de Witte de Withstraat  een terrasje gedaan. Jammer dat Meneer een belangrijk telefoontje kreeg en niet mee gekomen is.

Ps: elke dag lopen we voorbij een klein gebouwtje van “de stijl” , heel mooi.